Dla sprzedających

Autor: icm Źródło: Intercentrum

« Powrót

Jeśli planują Państwo sprzedać swoje mieszkanie, dom lub lokal/obiekt użytkowy, to zapewne zastanawiają się, czy zrealizować to samodzielnie, czy też powierzyć sprzedaż wyspecjalizowanej firmie. Większość osób decyduje się na skorzystanie z pomocy pośrednika. Dlaczego ?. Sprzedaż nieruchomości jest bardziej skomplikowana niż sprzedaż np. samochodu. Pociąga za sobą daleko idące konsekwencje prawne i finansowe. Duża wartość Państwa nieruchomości nie powinna być poddawana w procesie sprzedaży metodzie prób i błędów. Aby tego uniknąć warto skorzystać z usług pośrednika.

Decydując się na usługi pośrednika korzystają Państwo z jego specjalistycznej wiedzy na temat rynku nieruchomości. Pośrednicy potrafią sprawnie poruszać się w wśród przepisów i zagadnień prawnych dotyczących nieruchomości. Mają także wgląd w szereg dokumentów niedostępnych w sposób powszechny, jak choćby akta ksiąg wieczystych.

Korzystając z usług wybranego biura, będą Państwo przede wszystkim odciążeni od wielu żmudnych czynności, które chcąc czy nie chcąc, należy wykonać przed dokonaniem transakcji sprzedaży.

Pośrednik weźmie na siebie wszystkie koszta związane z reklamą i marketingiem Państwa nieruchomości. Jeżeli zdecydujesz się na umowę na zasadach wyłączności, agent umieści Twoją ofertę w systemie MLS (system wielokrotnego oferowania) co oznacza, że dotrze ona do większej grupy potencjalnych kupujących.

Na barkach agenta spoczywał będzie także obowiązek kontaktów z potencjalnymi kontrahentami i ich wstępnej selekcji min. pod względem ich wiarygodności i zdolności kredytowej. Uchroni to Państwa przed uciążliwymi wizytami i telefonami osób, które tak naprawdę nie są zainteresowane kupnem nieruchomości a więc marnują Państwa czas.

Pośrednik pomoże Państwu w odpowiedniej ekspozycji nieruchomości. Doradzi co i jak należy zrobić oraz co wyeksponować w nieruchomości aby była atrakcyjna dla potencjalnych nabywców. Pomoże przygotować nieruchomość do sprzedaży. Znając oczekiwania nabywców pośrednik wie na jakie elementy zwracają uwagę i jakie mogą ich zniechęcać do kupna.

Pośrednik będzie pomocny także przy:

  • załatwianiu spraw formalnych w urzędach,
  • uzgadnianiu przez strony warunków oraz treści umowy przedwstępnej i ostatecznej,
  • kompletowaniu dokumentów niezbędnych do sporządzenia aktu notarialnego,
  • prawidłowym przekazaniu nieruchomości.


Pośrednik doradzi również wybór sposobów zabezpieczenia rozliczenia finansowego transakcji, a nade wszystko wyboru skutecznych gwarancji lub sankcji za nie wykonanie zobowiązań. Skorzystanie z usług biura nieruchomości bez wątpienia powoduje realne zwiększenie bezpieczeństwa transakcji.

Najlepsze biura nieruchomości w Toruniu zrzeszone są w Stowarzyszeniu Pośredników w Obrocie Nieruchomościami Pomorza i Kujaw.
W swojej pracy muszą stosować m. in. Standardy zawodowe pośrednków w obrocie nieruchomościami, zatwierdzone przez Polską Federację Rynku Nieruchomości w uzgodnieniu z właściwym ministrem.

Uregulowania tam zawarte oraz regularne uczestnictwo w szkoleniach podnoszących kwalifikacje zawodowe, pozwalają zapewnić wysoki poziom usług, a Państwo będą mogli czuć się bezpiecznie na każdym etapie obsługi.

Dodatkowo, bezpieczeństwo wzmacniają polisy ubezpieczeniowe OC w związku z wykonywanym zawodem, jakie wszystkie zrzeszone w stowarzyszeniu biura posiadają.

Aby sprzedać nieruchomość nie wystarczy znaleźć nabywcę ...

« Powrót

Dane teleadresowe

ul. Kraszewskiego 28; 87-100 Toruń
tel./fax: (+48) 56-654.04.44, 56-654.09.99
infolinia gsm: (+48) 600 803.802 poczta@intercentrum.com.pl

cepi