Jakie biuro wybrać

Autor: icm Źródło: Intercentrum

« Powrót

Na co należy zwrócić uwagę przed skorzystaniem z usług pośrednika w obrocie nieruchomościami. „Czyli siedem kroków do udanej współpracy”

Szanowni Państwo,
każdy z nas ma świadomość, iż transakcje na rynku nieruchomości to nie tylko zaangażowanie dużej ilości pieniędzy ale decyzja, która dotyczy Państwa marzeń lub biznesu. Konieczne jest zatem aby w realizacji tej decyzji pomagali Państwu ludzie do tego przygotowani. Jak sprawdzić, przygotowanie, kompetencje i profesjonalizm agentów i pośredników ?


Oto kilka wskazówek.

Po pierwsze:
Należy sprawdzić czy osoby, które Państwa będą obsługiwały posiadają licencję zawodową. Licencja zawodowa jest potwierdzeniem niezbędnego wykształcenia i praktyki osób wykonujących zawód pośrednika w obrocie nieruchomościami. W przypadku agentów (osób wspomagających prace pośrednika) należy sprawdzić pod czyim bezpośrednim nadzorem, agent wykonuje swoja pracę. Jeżeli agent nie chce takich informacji udzielić to możemy mieć uzasadnione wątpliwości co do legalności jego pracy a zatem ryzykujemy w przypadku jakichkolwiek problemów. Licencje zawodowe mogą Państwo sprawdzić w centralnym rejestrze pośredników na stronach internetowych własciwego ministerstwa.

Po drugie:
Należy sprawdzić posiadane ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej. Ubezpieczenie jest obowiązkowe i zapewni Państwu odszkodowanie w przypadku błędu popełnionego przez biuro pośrednictwa.

Po trzecie:
Warto sprawdzić do jakich organizacji zawodowych należy biuro, z którym mają Państwo zamiar podjąć współpracę. Stowarzyszenia gwarantują, że ich członkowie przestrzegają i stosują określony standard usług oraz kodeks etyki. Ponadto stowarzyszenia posiadają komisje etyki, do których można zgłaszać wątpliwości w zakresie etycznego zachowania pośrednika czy agenta. Są organem pomocnym w rozwiązywaniu konfliktów pomiędzy swoimi członkami a klientami.

Po czwarte:
Warto sprawdzić z jakich systemów wymiany ofert (MLS) korzysta biuro, z którym zamierzają Państwo podjąć współpracę. Funkcjonowanie w systemie wymiany ofert MLS zapewnia, że Państwa oferta lub zapytanie pojawi się automatycznie w wielu biurach, co oznacza większą szansę na sprzedanie lub znalezienie tego czego państwo aktualnie poszukują.

Po piąte:
Warto sprawdzić doświadczenie, historię biura. Jak długo funkcjonuje na rynku, w jakich transakcjach uczestniczyło jakimi sukcesami może się pochwalić. Niestety wiele podmiotów działa okazjonalnie lub bardzo krótko, nie ma więc wiedzy i wystarczającego doświadczenia do profesjonalnej obsługi Państwa transakcji. Warto zajrzeć na stronę internetową biura – to dobre źródło informacji o firmie, transakcjach, podejściu do klienta, pracownikach i doświadczeniu.

Po szóste:
Należy sprawdzić czy pośrednik realizuje wymóg ustawy regulującej funkcjonowanie zawodu, dotyczący ustawicznego kształcenia. Zmieniające się przepisy a także zmieniające się warunki rynkowe wymuszają konieczność doskonalenia i rozwijania swojej wiedzy dla pełnego rozumienia i profesjonalnej obsługi transakcji. Należy więc sprawdzić jakie kursy, szkolenia zrealizował pośrednik w ostatnim czasie.

Po siódme:
Warto sprawdzić z kim współpracuje biuro, kto tworzy zespół. Ważne aby w biurze lub wśród współpracujących podmiotów był: prawnik (pomocny w sprawach trudnych wymagających szczególnych rozwiązań prawnych), pośrednik kredytowy (pomocny w przygotowaniu finansowym do transakcji), geodeta, doradca rynkowy (posiada wiedzę na temat zmian rynkowych i pomoże ocenić atrakcyjność inwestycyjną Państwa decyzji)

Pozytywna weryfikacja powyższych elementów przybliży Państwa do udanej współpracy i zwiększy zadowolenie z transakcji.

Sprawdź nas ! My To wszystko już mamy !

« Powrót

Dane teleadresowe

ul. Kraszewskiego 28; 87-100 Toruń
tel./fax: (+48) 56-654.04.44, 56-654.09.99
infolinia gsm: (+48) 600 803.802 poczta@intercentrum.com.pl

serwisy ogloszeniowe